torsdag 22 maj 2014

Match kromosom 14

Bakgrund FTDNA ger mig matchning i kromosom 14 verkar kunna vara i Simtuna området



Tittar jag på mitt träd Magnus Sälgö så känns det som det finns i trakten kring Simtuna/Kila/Romfartuna i Västmanland

Ö


Karta kring Kila Simtuna Romfartuna


I Grällsta finns




Nästa steg
  1. Jmf med det andra trädet på Myheritage och se hur nära vi är
    Start punkter
    1. Sökning dödsort Kila 1 träff i Nyströms släktträd
      1. Brita Andersson dödsort Kila fattigstuga var gift med Jan nillsson högst upp i bild
    2. Sökning Simtuna 36 personer i Nyströms släktträd
    3. TODO Motsvarande information i mitt släktträd. Personer Anor till mig med anknytning Kila/Simtuna 
    4. TODO Kolla släktböcker
  2. Hitta ytterliggare personer i samma segment i kromosom 14 som man kan triangulera med

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar